ING voorspelt dat traditionele uitzendbureaus binnen tien jaar tussen de 20% en 70% van het werk verliezen wanneer zij niet inspelen op de huidige technologische ontwikkelingen. Drie vragen aan Maikel Neelen, CTO van Tigris, over de kracht en mogelijkheden van een flexplatform.

Waarom een flexplatform?

“De oprichters van Tigris waren allen werkzaam binnen de uitzendbranche, maar liepen tegen een groot probleem aan; er was geen integraal systeem om je gehele uitzendproces in onder
te brengen. Daarmee doelen we op jobmarketing, recruitment, operations én payrolling. Dit terwijl de uitzendbranche een markt is met een omzet van 32 miljard euro! Daarom hebben we Tigris ontwikkeld: je gehele uitzendproces in één platform, inclusief de volledige communicatie met je opdrachtgevers en kandidaten.”

Hoe ziet Tigris de communicatie tussen uitzendbureau, opdrachtgever en kandidaat?

“Veel software is alleen ontwikkeld voor het uitzendbureau. Tigris gaat hierin verder, omdat het is ontwikkeld vanuit de platform gedachte. Er is niet alleen rekening gehouden met wensen
van uitzendbureaus, maar ook met wensen van opdrachtgevers en kandidaten. Door middel van onze app kunnen opdrachtgevers en kandidaten eenvoudig gegevens uitwisselen, waarin het uitzendbureau zich steeds meer kan focussen op de kern: de twee partijen samen naar een job brengen!”

Hoe kijkt Tigris naar technologische ontwikkelingen in de flexbranche?

“Technologische ontwikkelingen zijn er legio. Denk hierbij bijvoorbeeld aan AI, chatbots en big data. Tigris speelt met haar platform natuurlijk in op deze ontwikkelingen. Technologie is echter geen doel op zich. Flexbureaus blijven opdrachtgevers en kandidaten met elkaar verbinden. Techniek kan hierbij processen versnellen en het onnodige werk uit handen nemen, waardoor je juist op persoonlijk niveau het verschil kunt maken.”

Meer weten? www.tigris.nl. Tigris: transformeer je uitzendbureau met een flexplatform